De SLIJP aanpak
Wij zijn er voor die drukke leiders van sales teams (sales manager, head of sales, sales director, maar vaak ook eigenaren van bedrijven). Zij vinden dat hun sales mensen aandacht verdienen, maar deze aandacht door de druk vergeten.
En wij zijn er voor die ambitieuze sales professionals die er meer uit willen halen. Zij krijgen intern vaak niet de aandacht die er voor gaat zorgen dat zij serieuze stappen kunnen zetten.
Coaching in jouw dagelijkse praktijk
Een kant-en-klaar pakket
-
Kennismaking
Jouw coach heeft altijd een gedegen intake gedaan en heeft daarmee een goed begrip van de uitdagingen van jouw bedrijf.
-
Fysiek meereizen
Tijdens onze eerste sessie gaat het allereerst om kennismaken en vertrouwen creëren. Hier zullen wij uitleggen wat we gaan doen en de wensen van de coachee bespreken.
-
Online meekijken
Wij gaan minstens twee keer live meekijken tijdens een écht sales gesprek, online of face to face. Wij willen jou in actie zien.
-
Online evaluatie en acties bepalen
Na het meekijken plannen wij direct een feedback sessie waarin we het gesprek met elkaar bespreken en dit koppelen aan de specifieke ontwikkelbehoefte van de coachee.
-
Planning en proces
Minstens 1 sessie besteden wij aan onderwerpen buiten het sales gesprek. Volledig afhankelijk van de behoefte van de coachee, maar denk aan pipeline management, offertes, werkgeluk, invloed en meer.
Pak de aandacht die je verdient
Wij helpen sales teams winnen
Benut het potentieel van jouw sales team met gerichte coaching pakketten in de sales. Gedurende een afgesproken periode krijgt de sales professional 1-op-1 aandacht van een ervaren sales coach. Live meekijken tijdens échte sales afspraken en meerdere 1-op-1 sessies zorgen voor resultaat, of je nu een SDR, account executive, accountmanager of leider in sales bent.
Eerst 1-op-1 coaching
Vele onderzoeken tonen aan dat regelmatige coaching de grootste impact heeft op ontwikkeling en omzet. Training en sales methodologieën zijn
allemaal van belang, maar zonder de regelmatige coaching vertroebelt de kennis die vervolgens niet meer wordt toegepast. Daarom ligt de focus eerst
op 1-op-1 sales coaching.
Daarna snelle rode draad-workshops
Uit 1-op-1 coaching met een sales team komen snel pijnpunten die voor iedereen een belemmering vormen. Wij pakken deze belemmeringen op en in korte actieve workshops breken wij deze af. Krachtig, want volledig gericht op dit team, hun klanten, hun waarde propositie en hun markt.
“Direct, strak en resultaatgericht! Zo heb ik SLIJP gedurende het sales-coach traject met onze afdeling ervaren. De hierbij verkregen inzichten en praktische handvatten hebben geresulteerd in kwalitatief betere sales en hogere conversies. Onze coach verdiept zich bovengemiddeld in het product om maximaal te kunnen adviseren en van toegevoegde waarde te zijn.”
– Stef Fischer
Accountmanager voor PPT Solutions
LET'S MEET
Klaar om te SLIJPEN?
Heerlijk meetbaar
Wat levert het op?
-
Verhoogde omzet
Wij richten ons op het verbeteren van verkoopvaardigheden in en om ‘het gesprek’, dit heeft directe impact op de omzet.
-
Betere klantrelaties
Wij geven juist aandacht aan de aandacht die de sales rep besteedt aan de gesprekspartner. Of dit nu een prospect is of een bestaande klant.
-
Meer werkplezier
Niet alleen groei is het resultaat van aandacht, ook lol. En, als je ergens beter in wordt, krijg je er meer plezier in. Gegarandeerd.
Prijzen
Onze prijzen zijn vanaf prijzen en altijd exclusief btw & reiskosten. Prijzen zijn per sessie, per persoon.
Bel ons gewoon als je wilt weten wat het voor jou betekent.
SLIJPSTART
Vanaf €200,-
- 1 keer meekijken
- 1 keer feedback
SLIJPPLUS
Vanaf €400,-
- 1 keer kennismaken
- 1 keer meekijken
- 1 keer feedback
- 1-op-1 personal coaching
- 1 keer meekijken
- 1 keer feedback
SLIJPPREMIUM
BEL ONS
- 1 keer kennismaken
- 1 keer meekijken
- 1 keer feedback
- 1-op-1 personal coaching
- 1 keer meekijken
- 1 keer feedback
- Rode draad workshop(s)*
- 1-op-1 borging manager*
- Herhaling van SLIJPPLUS*
*Voorbeelden van vaak gehanteerde manieren om de effectiviteit van ons programma te vergroten. Wij bepalen samen met onze opdrachtgevers welk
maatwerk vereist is.
Hoe zit dat...
Veelgestelde vragen
Is dit een soort sales training?
Nee. Sales training is ook zinvol, maar dit is een meer directe en 1-op-1 aanpak.
Geven jullie ook sales training?
Nee, wel geven wij rode-draad-workshops aan sales teams waar wij sales coaching doen en gedaan hebben. Deze workshops zoomen juist in op thema’s die specifiek zijn voor dat team. Een feest der herkenning en vaak de volgende dag toepasbaar.
Speelt de manager van de coachee een rol?
Tijdens de 1-op- sales coaching niet. De coachee moet rust en vertrouwen voelen om alles te laten zien. In principe niet dus. Mocht er een vraagstuk en situatie ontstaan waarin betrokkenheid van de manager juist wel relevant is, dan wordt dit uitsluitend gedaan wanneer de coachee hiermee instemt. Voor de start van het traject hebben wij vanzelfsprekend contact met de manager om het coaching traject door te nemen. Ook tijdens eventuele workshops kan de manager erbij zijn.
Kost sales coaching niet enorm veel tijd?
Dat valt mee. Door efficiënte planning zorgen wij voor beperkte impact op de agenda’s. 1-op-1’s duren nooit langer dan 1 uur en het meereizen of meekijken gebeurt tijdens real-live sales afspraken die zonder ons ook plaatsvinden. Wij herhalen dit over een bepaalde met elkaar afgesproken periode.
Hoe zorg je dat de coachee zich openstelt voor coaching?
Onze coaches uit de praktijk beseffen goed dat het spannend kan zijn. Daarom stellen we ons altijd kwetsbaar op, en weten wij snel een vertrouwensband te kweken. Ja, wij hebben veel ervaring, maar dat betekent niet dat wij exact gaan vertellen hoe het moet. Dus geen trucjes en niet te sales-y, want dan zou het ook niet om de ander draaien.
Kan de manager niet gewoon zelf coachen?
Zeker. En toch gebeurt het in de alledaagse drukte niet, of te weinig. Wij weten dit vanuit ervaring en vinden dit verschrikkelijk jammer. Meerdere oorzaken hiervoor: te veel meetings, veel tijd kwijt aan HR-taken, het managen van underperformance, budgetten opstellen, reviewen en forecasten, eigen targets en klanten, en ga zo maar door... Maar er zijn genoeg managers die het coachen gewoon erg moeilijk vinden en dan worden wij ingeschakeld.